Wli waterfalls

9 maart 2015 - Kpando, Ghana

Vroeg opstaan want we gaan fietsen en wie niet om 7u klaar staat gaat niet mee, dus wat deden die brave belgen op tijd opstaan, maar wie was er pas om 8u ja de Ghanezen. We hadden het kunnen weten hé Ghanianen time :-D, nadat iedereen had ontbeten vertrokken we.  We reden voor 2u30 met de fiets berg op en berg af en dat was best wel vermoeiend! Helemaal bezweet kwamen we dan met zijn alle aan bij de watervallen. We regelde dan eerst het hotel voor 's nachts en aten een sandwich. De Atsu, Kobi, Zurka en Alfa aten natuurlijk fufu, maar ons brood met wat groentjes op smaakte ook. Dan waren we klaar om naar de watervallen te gaan, we wandeleden eerst een gewoon stuk rechtdoor. Tijdens dit stuk deden we negen kleine bruggen, allemaal nog heel cava. Maar dan kwam het de upper falls, hiervoor moesten we klimmen en dit deden we. De vier jongens: Kobi, Alfa, Jordi en Kasper voorop en Jana, Zurka, Atsu en ik erachter bengelend.  De weg op was echt veel klimmen, Jana en vooral ik waren heel blij dat er twee jongens met ons waren achter gebleven. Dankzij hen bereikten we 20 minuten na de jongens ook de upper falls, het was zeker de moeite waard!!! De watervallen zijn toch wel een van de mooiste dingen die ik ooit al heb gezien en dit zeiden ook Jana, Kasper en Jordi. Eens boven deden we snel onze kleren uit en sprongen in het water, dit deed zo'n deugd! We zwommen even en genoten van het uitzicht en dan was het tijd om terug te keren heel de weg terug. Maar dit ging wel een stuk sneller dan omhoog, we deden het nu in een halfuur. Terug beneden brachten we een bezoekje aan de lower falls, daar zwommen we ook nog even en keerden dan terug naar het hotel. 's Avonds aten we noodles en speelden we nog een spelletje Uno, want Zurka had zijn nieuwe Uno kaarten bij ;-).  Daarna was het tijd om te gaan slapen, want morgen gingen we verder fietsen naar de hoogste berg van Ghana en deze dan ook beklimmen.

1. Oma en Opa v.Jana:
    9 maart 2015
    Oho!! dat klinkt wel gevaarlijk, dat klimmen naar de watervallen! al goed dat je assistentie bij had! Hopelijk hebben jullie goed kunnen slapen, want de volgende dag zal ook wel wat energie gevraagd hebben!!
  2. Papa van Sylvia:
    9 maart 2015
    Die avontuurlijke tochten lijken me superleuk.Wij zijn nieuwsgierig naar het vervolgverhaal.
  3. Vake en Moeke van Jana:
    9 maart 2015
    De moedige meisjes gaan fietsen en bergen beklimmen en dat waarschijnlijk bij meer dan 30 graden... Goed dat jullie niet alleen waren en hulp hadden van het sterke geslacht. We lezen dat de beloning groot was door het prachtige uitzicht. Het zal de moeite wel waard geweest zijn.
  4. Karel Adriaensen:
    10 maart 2015
    Dat ziet er een schitterende tocht uit: wel veel klimwerk, maar beloond met prachtige verfrissende watervallen en uitzichten.
  5. Reinhilde Schram:
    10 maart 2015
    Hahaha..grappig dat jullie braaf op tijd klaarstonden en dat de Ghanezen een ANDER soort klok hebben . (Eigenlijk om jaloers op te zijn hé )
    Het zal in elk geval wel de moeite geweest zijn..Afrika is prachtig ! Veel liefs Xxx