Ready for take off ?

4 januari 2015 - Antwerp, België

De koffer staan (zo goed als) klaar. Visum is in orde, contacten met de lokale bevolking zijn al gelegd. En de zenuwen zijn ondertussen ook al aanwezig. Klaar om te vertrekken dus.

Er zijn 2 Ghanezen die ons zouden komen ophalen aan het vliegveld en Ghana en ons gaan helpen met naar ons hotel te komen. Zij zullen ons ook helpen met het nemen van de juiste trotro (soort minibusje) naar Kpando. In Kpando staat ook al een ontvangstcomité klaar om ons de weg te wijzen naar Kpantech. Kortom, zelfs in België hebben we al mogen proeven van de Ghanese bereidheid om te helpen.

De zenuwen zijn ook al van de partij, dus we zijn bijna klaar om te vertrekken. Morgen stijgen we om 14u op.  Als je een vliegtuigje ziet overvliegen moet je zeker eens wuiven.

Ons volgende berichtje zal vanuit Ghana zijn. Dan kunnen we jullie al onze indrukken in geuren en kleuren vertellen!

1. Ilse en Jeroen:
    4 januari 2015
    Probeer toch maar vannacht nog rustig te slapen om morgen uitgerust jullie avontuur te beginnen. groetjes Ilse en Jeroen
  2. Nonkel Frits en tante Gerd:
    4 januari 2015
    Geniet er maar volop van; het zal een hele ervaring worden!
    Wij kijken uit naar jullie verslagen.
  3. Tante Gwenda:
    4 januari 2015
    eindelijk komt de dag er aan waar je lang naar uitgekeken hebt! We wensen jullie een heel goede reis toe en een reuze belevenis in Ghana! !
  4. Tante Patricia en nonkel Jos:
    4 januari 2015
    Een heel goede reis gewenst Jana. Geniet ervan. We kijken al uit naar je volgend bericht.
  5. Eveline:
    4 januari 2015
    Oh spannend! Superveel plezier en geniet maar van de mooie ervaringen die jullie gaan opdoen ;)
    Veilige reis en laat snel van jullie horen!
  6. Delphine:
    4 januari 2015
    Potverdorie, een jaar geleden stond ik in jullie schoenen...
    Wat gaat die tijd toch snel!
    En ja, jullie hebben het waarschijnlijk al vaak gehoord maar ik zeg het nog is: GENIETEN!!
    En denk af en toe maar aan ons ;)
    Ik zal foto's sturen als we regen/sneeuw hebben :-p Dan missen jullie toch niets hé!
    Doe Zurka, Alfa, Atse, Edward-Daddy en Rejoice de groeten!!
    Man, ik krijg heimwee! :)
  7. Juf cathy:
    4 januari 2015
    Have fun!!!! Geniet en breng de zon en veeeeeel ervaring mee...
    Liefs juf Cathy en co
  8. Vake en Moeke van Jana:
    5 januari 2015
    Geniet van al die nieuwe ervaringen, wij reizen in gedachte met jullie mee. Veel liefs warme knuffel.
  9. Karel Adriaensen:
    5 januari 2015
    Wij wensen jullie een zeer goede vlucht naar Ghana en leuke ontvangst ter plekke
  10. Kim (vriendin/medestudent van Jana en Sylvia):
    Meiden,

Geniet van deze geweldige reis en ervaring. En zoals vele mensen al gezegd hebben laat het op je afkomen en geniet er ten volle van!

Jullie gaan dat beiden toppie doen, wees voorzichtig

Ik mis jullie al, liefs Kim
  11. Mama van Jana:
    5 januari 2015
    Daarstraks hebben we jullie naar Schiphol gebracht. Spijtig dat we niet meer samen hebben kunnen eten door een vertraging bij de check-in...(Jana's koffer was maar half ingecheckt toen de band blokkeerde) Goede reis!
    En nu ga ik wachten op het smsje dat je gelandt bent...
  12. Oma en Opa v.Jana:
    5 januari 2015
    Daarstraks hebben we je mee weggebracht en nu ben je nog aan 't vliegen! dat komt wel goed...geniet er van!
    Kusjes, Oma en Opa
  13. Reinhilde Schram:
    5 januari 2015
    Het is nu 19.42u dus...jullie zijn nog aan het vliegen !
    Ik heb al heel de dag aan je gedacht .
    Nog eventjes ...en dan zetten jullie "voet op Afrikaanse grond "
    Knuffel
  14. Vake en Moeke van Jana:
    5 januari 2015
    We vernamen van je papa dat je goed aangekomen bent. Nu begint het grote avontuur voor jullie. Veel geluk veel succes en het allerbeste gewenst.
  15. Tante Patricia en nonkel Jos:
    5 januari 2015
    geniet ervan Jana en heel veel succes aldaar. Laat snel iets van je horen
  16. Nonkel René en tante Greta van Sylvia:
    6 januari 2015
    We wensen je een supergoed verblijf in Ghana. Dat je veel ervaring mag mee naar huis brengen en geniet van het samenzijn met de vriendelijke mensen en kindjes om je heen. We leven met je mee.
    Tot volgend bericht.
  17. Papa van Sylvia:
    6 januari 2015
    We hebben al goed nieuws ontvangen ivm. de geslaagde vliegreis, nu nog een avontuurlijke tocht naar jullie eindbestemming.
    Veel succes !
  18. Anoushka:
    6 januari 2015
    Hoi meisjes! Wat goed dat jullie al goed zijn aangekomen! Ik ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen!!! X
  19. Oma en opa van Jana:
    Lieve jana en sylvia,
    Je hebt al heel wat indrukken moeten verwerken, en er gaan er nog veel volgen...nu heb je in eerste instantie rust nodig !
    We wensen je goede nacht, en morgen wacht opnieuw het avontuur !

Slaap lekker! Oma en Opa
  20. Mama van Jana:
    7 januari 2015
    Voor iedereen die zit te wachten op een nieuw berichtje van Jana en Sylvia's blog, ik kreeg net volgend smsje van Jana : "Internet is nog niet in orde, morgen hopelijk. Nu is het 'lights off' dus geen electriciteit. Alles in orde! Slaapwel! "
  21. Oma en Opa v.Jana:
    7 januari 2015
    toch blij dat we iets horen...misschien morgen meer!
  22. Vake en Moeke van Jana:
    7 januari 2015
    gelukkig is alles o.k met jullie. We zijn blij dat je mama ons dit liet weten. Kusjes
  23. Reinhilde Schram:
    8 januari 2015
    Lieve Jana en Sylvia,
    Ook wij volgen je op de voet .
    Probeer maar eerst even rustig "thuis te komen" in jullie woonplaats . Wij denken aan jullie .
    Veel liefs